Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Heb jij een vraag? Je kan natuurlijk altijd contact met ons opnemen, maar we hebben ook de veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Wel net zo makkelijk, toch?

Kroek&Partners omschrijft zichzelf als een ‘social impact organisatie’. Wat betekent dit?

Dat betekent in ieder geval dat wij niet die commerciële jongens willen zijn die geld verdienen aan de ellende van anderen. Natuurlijk moet er bij ons ook brood op de plank komen, maar wij hebben hart voor de zorg. Niet voor niets zijn onze oprichters en vele medewerkers afkomstig uit de zorg. Kroek&Partners is niet één van de vele uitzendbureaus in de zorg, wij zijn een zorgbureau gespecialiseerd in flex. En dat is een wezenlijk verschil.

Het bedrijf heeft een lange historie in de jeugdzorg. Is dat de enige sector waar Kroek&Partners actief is?

We hebben heel lang de ondertitel ‘interim jeugdzorg’ gevoerd, maar dat is in de loop der tijd vervangen door ‘interimzorg’. Nog steeds zijn we voor 80% werkzaam in de jeugdzorg, maar we pakken inmiddels veel meer op. Eigenlijk alles behalve de ouderzorg, de thuiszorg en de ziekenhuizen. Dat zijn echt andere takken van sport.

Kan iedereen zich aanmelden als zorgprofessional?

Iedereen met een afgeronde relevante opleiding en 4 jaar ervaring in de zorg kan zich aanmelden. In een  kennismakingsgesprek wordt duidelijk of en waar we je kunnen inzetten.
Heb jij 1 tot 4 jaar werkervaring, dan gaan wij graag met jou in gesprek voor een plek in de talentpool. In onze talentpool zitten de top-zorgprofessionals van de toekomst waar wij graag in investeren – hiermee ben je verzekerd van de beste begeleiding. Hierin maken wij het onderscheid met andere bureaus. Naar onze mening kun je niet alleen met stage-ervaring aan de slag in de moeilijke zorg waarin wij actief zijn. Je moet echt kilometers hebben gemaakt om te kunnen zeggen dat je een allround professional bent die breed inzetbaar is. Overigens staat Kroek&Partners Interimzorg open voor zowel uitzendkrachten als zzp’ers.

Kroek&Partners pretendeert veel aandacht te besteden aan nazorg. Hoe gaat dat in zijn werk?

Onze mensen gaan aan het werk op de meeste heftige momenten en komen ook met hele moeilijke situaties in aanraking. Dan is het ongelooflijk belangrijk om na afloop (en zeker ook tijdens het traject) een luisterend oor te bieden. Bij ons staat de deur van het team nazorg altijd open en is er ruimte om je kwetsbaarheid te tonen. Overigens krijgt iedereen die voor ons aan het werk gaat een portefeuillehouder toegewezen. Daarmee kun je altijd contact houden. Eén van onze zorgprofessionals bracht het heel mooi onder woorden: bij Kroek is oog voor de mens achter de mens!

Is Kroek&Partners alleen actief in kortdurende zorg?

Nee! Wij pakken zowel korte trajecten als langdurige zorg op. Wij kunnen dus snel schakelen en hebben ook de kennis, kunde en ervaring om trajecten op te pakken waarbij we iemand moeten vervangen die voor langere tijd is uitgevallen.

Hoe gaat de uitbetaling in zijn werk?

Ben je actief als ZZP’er, dan mag je er van uitgaan dat we 3 weken na de factuurdatum hebben betaald. Overigens bieden we ZZP’ers aan dat we de volledige facturatie kunnen verzorgen zodat je geen extra tijd kwijt bent voor deze administratieve handelingen. Ben je als uitzendkracht actief, dan betalen we eens per 4 weken. Voor de goede orde: Kroek betaalt dus de factuur en niet de opdrachtgever.

Stel dat ik kies voor een bestaan als ZZP’er. Kan Kroek&Partners mij dan nog wel ondersteuning bieden?

Ja! Los van korte of langdurige opdrachten kunnen we jou volledig ontzorgen met onze strakke planning en hulp bij allerlei administratieve taken.

Wat is de Kroek Academie en voor wie is het bedoeld?

Het biedt onze uitzendkrachten en ZZP’ers de gelegenheid om hun kennis bij te spijkeren en (beter) in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en inzichten. We werken hiervoor samen met onze partner SkillsTown. Dat is een online leeromgeving waarvan jij 24/7 gebruik kunt maken. Het is goed om je te verrijken met allerlei informatie en het biedt de gelegenheid om de SKJ-accreditatiepunten te halen die je nodig hebt voor de 5-jaarlijkse herregistratie.

Aan welke eisen moet je voldoen voordat je als zorgprofessional bij Kroek&Partners Interimzorg aan de slag kunt?

Naast een relevant diploma moet iedere zorgprofessional een DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs)-uittreksel kunnen laten zien. Dit wordt uitvoerig gecheckt. Blijkt hiermee te zijn gefraudeerd, dan doen we aangifte bij de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg Jeugd).

Hoe kan ik Kroek&Partners laten weten dat ik belangstelling heb voor een dienst?

Via de handige app op je telefoon kun je zelf het aanbod diensten in de gaten houden en reageren wanneer je iets ziet dat jouw interesse heeft. Het gaat hier uitsluitend om het aanbod kortdurende zorg. Als bij één van onze opdrachtgevers langdurige zorg gewenst is, dan gaan we onze kandidaten rechtstreeks benaderen.

Zijn uitzendkrachten en ZZP’ers bij Kroek&Partners gebonden aan een minimum en maximum aantal diensten?

Nee! Je kunt zelf kiezen hoeveel diensten je wilt draaien. Of je nu elke dag wilt werken of één keer in de drie weken. Je kunt ook aangeven of jouw voorkeur uitgaat naar kortdurende zorg of juist naar langdurige opdrachten.

Hoe gaat Kroek&Partners om met de situatie als blijkt dat een uitzendkracht niet op zijn of haar plek is?

Als blijkt dat er sprake is van een mismatch, dan wordt in goed overleg met de opdrachtgever voor een vervanger gezorgd. En we gaan met de uitzendkracht in gesprek en samen op zoek naar een nieuwe, geschikte werkomgeving.

Kom je bij Kroek&Partners in aanmerking voor een onregelmatigheidstoeslag?

De uitzendkrachten wel. Zij hebben recht op deze bepaling omdat het is opgenomen in de CAO en zij dus onder de CAO vallen. De CAO is echter niet van toepassing op ZZP’ers. We willen hiermee ook voorkomen dat bij zorgprofessionals een soort schijnzelfstandigheid ontstaat.

Wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden bij Kroek&Partners Interimzorg?

Ben je namens Kroek actief als uitzendkracht of ZZP’er, dan heb je zeker het gevoel dat je onderdeel uitmaakt van het team. Dat komt mede omdat je altijd op een van onze locaties (Zwolle en Apeldoorn) kunt binnenlopen voor een vraag en/of een kopje koffie/thee. Wat zeker ook een bijdrage levert aan het teamgevoel is het jaarlijkse grote feest dat vanuit Kroek wordt georganiseerd en waarbij zowel medewerkers als zorgprofessionals aanwezig zijn. Tot slot bieden we via onze Kroek Academie allerlei scholingsmogelijkheden.

Welke garantie krijgen betrokken partijen dat Kroek&Partners Interimzorg zorgvuldig omgaat met eventuele klachten?

Als er een klacht binnenkomt, dan gaat een medewerker van werving&selectie in gesprek met de zorgprofessional. Hij/zij krijgt eerst de kans om zijn/haar kant van het verhaal te vertellen. Als dat helder is, wordt samen met de opdrachtgever gekeken naar een passende oplossing. In uitzonderlijk zware situaties is het mogelijk dat de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd wordt ingeschakeld.

Zo word jij onze nieuwe Kroeker

in 5 stappen

Aanmelden
Kennis maken
Dossiervorming
Aan de slag!
1e uitbetaling

Zwolle

Assiesstraat 2F

Bekijk locatie

Apeldoorn

Stationsplein 4

Bekijk locatie