Als HR-medewerker betrokken bij de instroom van zorgprofessionals

Ze kwam vanuit de financiële sector, maar werkt sinds begin vorig jaar bij Kroek&Partners Interimzorg. Sandra Runherd is als HR-medewerker betrokken bij het aannemen en inschrijven van zorgprofessionals. Ze zorgt ervoor dat alle benodigde documenten aanwezig zijn en de juiste checks worden uitgevoerd. Iets wat in de zorgsector erg serieus genomen moet worden. Sandra: “Iedere zorgprofessional moet een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op onze naam aanvragen en het origineel opsturen voor de check. Alle documenten voor in het dossier komen langs mij ter controle.”

Kennismaking

Sandra is meestal de eerste persoon waar je mee in contact komt wanneer je als zorgprofessional solliciteert bij Kroek&Partners Interimzorg. Sandra: “Wanneer een kandidaat zich aanmeldt, kijk ik zijn cv na. Ik check of iemand voldoet aan onze instroomeisen en nodig ze vervolgens uit voor een kennismaking. Als de kandidaten bij ons op kantoor komen zorg ik voor een warm welkom en maak een praatje met hen. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich op zijn gemak voelt bij ons.” De kennismakingen met de kandidaten organiseert de HR-afdeling vaak in groepsverband, dus met meerdere kandidaten tegelijk. Sandra: “Zo kijken wij onder andere hoe kandidaten zich in een groep bewegen en hoe zij zichzelf in een groep presenteren. Na de kennismaking vullen kandidaten een matchformulier in, zodat wij hen zorgvuldig kunnen matchen met zorgaanvragen.”

“Als een nieuwe zorgprofessional vandaag belt dat hij morgen aan de slag wil, dan kan dat alleen als het hele dossier compleet is.”

Screening

Na de kennismaking maakt HR een selectie van geschikte kandidaten. Voordat zij definitief ingeschreven worden, moeten zij eerst een aantal verplichte documenten bij Sandra aanleveren. Iedere kandidaat moet een VOG aanvragen en opsturen ter controle. Daarnaast moeten zij digitaal de juiste diploma’s en overige documenten aanleveren, die Sandra checkt. Sandra: “Bij twijfel schakel ik met mijn collega’s en in sommige gevallen vragen we de kandidaat om uitleg.” Nieuwe zorgprofessionals willen vaak snel aan de slag. Sandra: “Als een nieuwe zorgprofessional vandaag belt dat hij morgen aan de slag wil, dan kan dat alleen als het hele dossier compleet is.”

Contact met kandidaten

Tijdens de inschrijfperiode houdt Sandra nauw contact met alle kandidaten. Sandra: “Ik ben de hele dag in gesprek met zorgprofessionals door te bellen, mailen of appen. Ik toon interesse, door bijvoorbeeld te vragen naar de status van hun verbouwing of hoe het met hun pasgeboren kindje gaat. Dat maakt het contact net wat persoonlijker.” Zodra alle documenten aanwezig en gecheckt zijn, zet Sandra de zorgprofessional door naar afdeling Planning. Sandra: “Ik stuur de zorgprofessionals praktische informatie en handleidingen toe en neem deze telefonisch met ze door. Zo zorg ik ervoor dat iedereen goed voorbereid aan de slag kan.”

Opleiding

Sandra heeft gesolliciteerd bij de HR-afdeling van Kroek&Partners, omdat ze enthousiast wordt van werken met mensen. Voordat ze begon in haar huidige functie heeft ze op een financiële afdeling gewerkt. Om helemaal op de hoogte te zijn van alle relevante informatie in haar functie volgt ze naast haar werk de opleiding tot Intercedent. Sandra: “Ik volg deze opleiding om mij te verdiepen. Ik wil méér weten over contracten en alles wat met het proces instroom te maken heeft. Die bevestiging en extra uitleg van de materie is van meerwaarde. Ik krijg er écht energie van!” Ze ziet zichzelf dan ook in de toekomst als HR-professional werken. Sandra: “Ik kom niet uit de zorg, maar ik wil bijdragen waar ik kan. Ik help graag collega’s en vind het leuk om betrokken te zijn en om naar collega’s en zorgprofessionals attenties te versturen. Ik zit heel erg op mijn plek.”

Benieuwd naar de verhalen van andere Kroekers? Klik dan door naar het verhaal van Kroeker Loes, die als verbinding coördinator betrokken is bij zorgopdrachten.

2020-07-09T12:01:03+00:0009-07-2020|Categorieën: Actueel, Zorg gerelateerd|